Automatikus lead scoring

Nem kell többé találgatnia, hogy egy lead, potenciális érdeklődő készen áll-e a vásárlásra! A kvalifikáló algoritmusunk automatikusan azonosítja a legértékesebb leadeket, és ezzel megsokszorozza a konverziót.

Ön automatikusan tudni fogja, ha egy potenciális ügyfél készen álla vásárlásra

A lead scoring lényege, hogy olyan mintákat keres az érdeklődők viselkedésében, amiből következtetni lehet a vásárlási hajlandóságukra. A Marketingsherpa kutatása szerint átlagosan az értékesítőknek átadott leadek 70%-a nem áll készen a vásárlásra. Ennek pedig egyenes következménye az alacsony konverziós arány. Az első lépés, hogy definiáljuk, mit is jelent az, hogy valaki készen áll a vásárlásra. Ennek definiálása általában elég nagy kihívás jelent. Indulásként ezt javasoljuk: minden érdeklődőhöz rendeljünk egy pontszámot 0 és 100 között. Amikor valaki elér egy megadott pontszámot, akkor tekintjük forró leadnek és azt mondjuk, hogy készen áll a vásárlásra. Két nagy csoportba soroljuk azokat az eseményeket, amelyek alapján pontozhatjuk az érdeklődőket: az egyik, amikor valamilyen érdeklődést mutat (pl. letölt egy csalit),a másik pedig, ha valamilyen vásárlással kapcsolatos hajlandóságot mutat (pl. regisztrál a próba verzióra, vagy teljesít valamilyen mérföldövet a szolgáltatás igénybevétele során).

Ha megtalálja a leadek viselkedésében a megfelelő mintát, akkor sokkal jobb konverziós arányt fog elérni ajánlattételkor.

Mérje a lead score-t automatikusan!

Definiálja a lead értékelési stratégiáját és kezdje használni az automatikus lead scoring-ot. A pontozási rendszert érdemes három havonta újraértékelni, mert ha folyamatosan optimáljuk, akkor tovább növelhetjük a konverziót hónapról-hónapra. Ha az értékesítők egyre jobb minőségű leadeket kapnak, akkor egyre jobb konverziós arányt produkálnak majd.

A lead scoring automatizálásával és optimalizálásával nem veszít el egyetlen leadet sem, de sokkal több ügyfelet szerezhet.