TEXT formátum

Ez e-mail marketing munkának egy fontos kérdése a kiküldött e-mailek formátuma. Két verzió van: a TEXT (szöveges) és a HTML formátum, illetve van egy harmadik lehetőség is, amikor egyszerre két formátumot használ a küldő.

A TEXT formátum a ‘klasszikus’ e-mailt jelenti, ami nem tartalmaz semmilyen formázást vagy képet, csak egyszerű karaktereket (egy vonalat például sok közőjellel lehet ‘húzni’, így: ——-). A sima szöveges formátú levelek nagy előnye, hogy nagy valószínűséggel minden SPAM szűrő átengedi azokat, valamint méretük általában elenyésző a HTML formátumú levelekhez képest. A TEXT formátumú levelek általában csak ‘száraz’ adatközlésre használhatók, illetve főként azoknál a levelező szoftvereknél előnyös, amelyeknél nem engedélyezett a HTML formátum. Hátránya, hogy csicsás, képeket tartalmazó hírlevél nem készíthető vele.

A másik lehetőség a HTML formátum. Az ilyen módon összeállított e-mailek hasonlítanak (vagyis hasonlíthatnak) egy honlaphoz, ugyanis lehetőség van komolyabb formázásra is, képek beszúrására, szinek alkalmazására, stb. A HTML formátumnak az a (egyre kevésbé jelentős) veszélye, hogy amennyiben a felhasználó levelezőrendszere akármilyen okból nem jelenít meg HTML leveleket, akkor az üzenetet nem fogja tudni értelmezni.

A harmadik, kombinált megoldás azt jelenti, hogy egy levélen belül mindkét formátum megtalálható, és a felhasználó levelezőrendszerének képessége foja eldönteni, hogy ő milyen formában fogja látni a levelet. Ha képes a program HTML levelet megjeleníteni, akkor úgy, ha nem, akkor a text verzió lesz látható.