leiratkozás

Az e-mail marketing során nem csak azokat a szempontokat kell figyelembe venni, melyekkel ösztönözni lehet a hírlevélre való feliratkozást, hanem a törvényi kötelezettségeknek eleget téve, a leiratkozásra is lehetőséget kell adni a címzettnek.

Ezáltal a levélben lehetőséget kell biztosítani az olvasónak, arra hogy egy linkkel, vagy egy válaszlevéllel a kiküldött e-mailről leiratkozhasson, ha ő úgy dönt, hogy a továbbiak során nem kíváncsi arra a hírlevélre.

A jelenleg hatályos magyar törvények alapján minden kiküldött hírlevél esetén biztosítani kell a hírlevélről történő leiratkozást. A leiratkozásnak több formája lehetséges:

1. Leiratkozó linket helyeznek el a hírlevélben, amelyre kattintva a címzett automatikusan leiratkozott státuszúvá válik. Felhasználói szempontból ez a legkényelmesebb, azonban még sok helyen nem alkalmazzák.

2. A leiratkozó link egy leiratkozó űrlapra mutat, amely űrlapon az adatok megadása után lehet leiratkozni.

3. Egy e-mail címre küldve lehet a leiratkozást kérni, és kézi úton történik a leiratkoztatás.