HTML formátum

Az e-mail marketing kampány egyik fontos alkotó eleme a célcsoport. Nem mindegy melyik az a célcsoport, amelynek a hírlevél szól, nem csak a mondandó, a reklámüzenet miatt fontos, hanem azért is, mert nem mindegy milyen formátumban mennek ki a levelek a címzetteknek.

A legtöbb B2C felhasználónak ingyenes levelezőrendszer áll rendelkezésére, melyek jól kezelik a HTML alapú leveleket, míg a B2B üzleti szférában dolgozók többnyire olyan levelezőket használnak, melyek csak TEXT alapú leveleket tudnak megnyitni.

A hírlevél küldő szoftverek többségében lehetőség van HTML alapú levelek kiküldésére, melyek a webes, HTML nyelven készülnek.

Ezeknek a leveleknek az az előnye, hogy látványosak, hasonlíthat a kiküldő cég weboldalához, képekkel lehet illusztrálni, kérdőíveket lehet benne szerkeszteni, valamint linkeket, és grafikai elemeket is tartalmazhat.

A HTML levelek könnyen mérhetőek, mivel ún. HTMl kód helyezhető el benne, amivel mérhető, hogy hányan nyitották meg a levelet.

Hátrányuk, hogy a nagyobb adat tartalom miatt a letöltési sebesség lassabb, és nem minden felhasználó levelezője tudja megnyitni, vagy csak hiányosan, pl. a képek nem töltődnek be.