hírlevél

Rendszeres időközönként kiküldött levél, mely elektronikus úton, e-mail segítségével, meghatározott témakörökkel, ajánlatokkal, tartalommal kerül kiküldésre a feliratkozóknak.

Napjainkban továbbra is közkedvelt az e-mail marketing hírlevél a közösségi média egyre növekvő népszerűsége ellenére is. A legtöbb internetező ugyanis egy nap alatt olyan mennyiségű információval találkozik, melynek hatására a későbbiekben, amikor ténylegesen aktuálissá válna számára a termék, vagy szolgáltatás megvásárlása, már nem biztos, hogy emlékszik a weboldalra, így nem tud visszanavigálni.

Éppen ezért kell lehetőséget adni a honlapokon arra, hogy feliratkozhasson hírlevelekre, melyben rendszeres tájékoztatást kap a legújabb akciókról, termékekről, hírekről.

Ezáltal bármikor elérhetőek a korábbi látogatók, adatbázis is építhető, melynek segítségével a későbbiekben célcsoportok alakíthatók ki, így személyre szóló ajánlatok küldhetők a hírlevelek feliratkozói számára.

Hírlevél küldéskor az alábbi szempontokat kell figyelembe venni:

A hírlevél kiküldése legyen rendszeres;

Ne önreklám legyen, hanem a konkrét ajánlatokat tartalmazzon;

A hírlevél érdeklődést keltsen fel, természetesen adjon információkat az ajánlatról, de minden részletet ne a hírlevélen keresztül közöljön az ajánlatról, termékről, hanem az adott cég honlapjára linkek segítségével navigálja át az olvasókat;

Amit nagyon sokan elfelejtenek egy hírlevél, vagy e-mail marketing kampány során, hogy a levelet a landing oldalhoz, azaz az érkező oldalhoz igazítsák.

Nagyon fontos, hogy a hírlevelél átlátható és tagolt legyen;

A hírlevél szövege ne legyen se túl hosszú, se túl rövid, viszont lényegre törő legyen, mondandója tartalmazzon ‘call to action’-ra , azaz cselekvésre felhívást. A kiemelések egységesek legyenek, valamint nem ajánlatos dőlt betűket használni, mert nehezebben olvashatóak, valamint kék betűszínt és aláhúzást sem, mert linknek vélhetik az olvasók.

Törvényi előírás, hogy a hírlevelekben kötelező feltüntetni a leiratkozási lehetőséget;

Kiküldés előtt ajánlott tesztelni a hírleveleket, mert ezáltal ellenőrizhető, hogy a különböző programokban megfelelően jelennek-e meg a képek, szövegek, információk. A hírlevelek akár tartalom szerint is tesztelhetők: kisebb csoportoknak ugyanaz az ajánlatot tartalmazó hírlevél kerül kiküldésre, de más-más stílusban, így mérhető, hogy melyik szöveg volt ösztönzőbb.