hírlevél szövegírás

A direkt marketing egyik legnehezebb feladata a szövegírás, azaz hogy a direkt levelek szövege a lehető legjobban keltse fel a címzett, az olvasó érdeklődését és arra késztesse, hogy tovább olvassa akár dm levelet, akár e-mail hírlevelet kap.

A hírlevél szövegírás során talán ez az egyik legfontosabb, hogy a tárgymező a lehető legfrappánsabb legyen, tömören mutassa be, mit tartalmaz a hírlevél. Erre azért van szükség, mert ez jelenik meg egyből a címzett levelezőjében, legelőször ezt fogja elolvasni, és ha nem kelti fel az érdeklődését, akkor a leveleet könnyen olvasás nélkül törölheti.

A levél lehetőleg legyen tömör, világos, jól érthető és tagolt, legyenek benne kiemelések. Erre azért van szükség, mert az internetezők többsége nem úgy olvassa a hírleveleit, ahogy pl. egy könyvet, hanem csak átsuhan rajta, és ha megakad a szeme egy számára értékes, érdekes szón, akkor tovább fogják olvasni.

A hírlevél szövegírásakor ügyelni kell arra is, hogy ne túl hosszú, de ne is legyen rövid a levél. Azt is figyelembe kell venni a hírlevél szövegírásakor, hogy a hírlevél ne tartalmazza az összes információt az ajánlatról, csak azt, ami ahhoz szükséges, hogy felkeltse az érdeklődést, és tovább kattintson az olvasó az ajánlat részleteiért a megadott weboldalra. Ebben az esetben lehetőleg úgy kell meg írni a hírlevél szövegét, hogy tartalmazzon ún. ‘call to actiont’, azaz cselekvésre felhívást.

Az átkattintások során nem szabad megfeledkezni a hírlevél szövegírás egyik legfontosabb részéről sem, a landing, vagyis érkező oldalról. A landing oldalak lehetőleg szövegükben, stílusukban mindig hasonlítsanak a levélhez, a levél tartalmához, de ne ismételje azt, csak utaljon rá.