feliratkozás

Az e-mail marketing kampány egyik legfontosabb résztevevői a feliratkozók.

Feliratkozó lehet minden olyan látogató, aki a weboldalra érkezve, az ott elhelyezett hírlevél feliratkozási mezőt kitölti, és megerősíti, hogy igényt tart a rendszeresen kézbesített hírlevélre.

A feliratkozásokat a 2001. évi CVIII. törvény , az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatásokat szabályozó törvény határozza meg.

Ennek értelmében a feliratkozás csak abban az esetben törvényes, és érvényes, ha a címzett hozzájárulását adja, és a nyilatkozat tartalmazza a nevét. A hírlevél feliratkozás akkor lesz jogszerű, ha a honlapon van egy feliratkozási mező, melynél jól látható módon fel van tüntetve, hogy hírlevél feliratkozásról van szó, és itt kérik el a feliratkozó nevét és e-mail címét, azonban kötelező erővel más adatokat nem kérhetőek.

Amennyiben a hírlevél feliratkozás nem egy feliratkozó mezővel történik, hanem ún. check box-al, azaz jelelölő négyzettel, abban az esetben ennek a jelölőnégyzetnek üresnek kell lennie, hogy a feliratkozó saját maga tudja kipipálni, bejelölni azt.

Amit a feliratkozók gyűjtése során nem lehet megtenni, az az, hogy senkit, semmilyen hírlevélre ajánlással feliratni nem lehet.