edm

Az elektronikus DM a direkt marketing azon formája, amikor az ajánlatot nem hagyományos postai úton, hanem elektronikus formában, e-mailben juttatjuk el a fogyasztókhoz.

A hagyományos direkt marketing hírlevelek közkedveltsége abban rejlik, hogy a levéllel lehet a legtöbb verbális és vizuális üzenetet közvetíteni a címzett felé, azonban hátránya a költségességében rejlik. Több száz, akár ezer hírlevél elküldése postai úton jelentős költséghányaddal bír.

Ezzel szemben egy e-mail marketing kampány során több százezer levelet küldhetünk ki a feliratkozóinknak, a hagyományos hírlevél árának a töredékéért.

A hagyományos hírlevelek hátránya az, hogy olyan naprakész adatbázissal kell rendelkezni, amely a legfrissebb adatokat, aktív ügyfeleket tartalmaz, és a törvényi előírásoknak megfelel, azaz a címzett hozzájárult a megkereséséhez. A legtöbb hagyományos ügyféllista megvásárolható, de ez nem jelenti azt, hogy az naprakész és aktív ügyfeleket tartalmaz. ill jogilag rendezett.

Ezzel szemben az e-DM hírlevelek során saját ún. opt-in listák hozhatók létre, melynek segítségével feliratkozók gyűjthetők. Ennek az az előnye, hogy az opt-in listára feliratkozók beleegyezésüket adják, a rendszeresen küldött e-DM levelekre, valamint így biztosítható, hogy ez az adatbázis aktív ügyfelekkel rendelkezik, akiket tényleg érdekel a konkrét ajánlat, termék, szolgáltatás.