e-mail marketing

Az online marketing eszköztárának egyik fontos eszköze, azokat a technikákat fogja össze, melyek a potenciális vagy meglévő ügyfelekkel e-mailben történő kapcsolattartásra, kommunikációra épülnek.

Pontos meghatározását tekintve: az e-mail marketing egy vagy több, a címzett engedélyével, marketing céllal, és általában valamilyen szintű, illetve minőségű automatizálással történő elektronikus levél (e-mail) kampányszerű küldése. Magyarán: az e-mail marketing e-mail segítségével küldött elektronikus reklámüzenet.

Az e-mail marketing megfelelő és hatékony használatával növelhető a brand, vagy márkaismeretség, az egyes weboldalak látogatottsága, továbbá hatékony vásárlásösztönző eszköz, jól használható piacépítésre, vagy a fogyasztói hűség növelésére.

Az e-mail marketing még manapság is költséghatékony, gyors és rugalmas marketing eszköz, használata széleskörű. Kis számú és tömeges méretekben is egyaránt jól alkalmazható, kiválóan skálázható és mérhető, továbbá interaktív, illetve jól célozható, hiszen segítségével hatékonyan érhető el a potenciális célközönség. Jelentős konkurenciát támaszt számára a most különösen divatos ún. közösségi marketing, azonban az e-mail marketing előnyeit figyelembe véve e nélkül nem képzelhető el hatékony vállalati vagy kereskedelmi kommunikáció.

Nem megfelelő alkalmazása esetén jelentősen nő a spam [a spam szó linkelve a megfelelő szócikkhez] veszély, mely az eddig az e-mail marketing kiépítésére fordított erőforrások (humán, technikai, pénzügyi) elpocsékolásával jár, továbbá jogi következményeket is magával von.

Az e-mail marketing megfelelő keretek között történő alkalmazását az alábbi törvények szabályozzák:

További hasznos információk az e-mail marketing törvényi szabályozását illetően: