e-mail kampány

Az e-mail marketing során e-mailek segítségével küldhető reklámüzenet. A minél nagyobb sikeresség érdekében ajánlott kampányszerűen folytatni az e-mail marketinget. Azért, hogy az e-mailek küldéséből kampány legyen, a folyamatosságra kell törekedni, azaz, hogy ha egyszer elkezdődik az e-mailek kiküldésébe azt lehetőleg valamilyen ciklikusággal, rendszerességgel és valamilyen témakör köré csoportosítva legyenek létre hozva.

E-mail kampányt tervezése kezdetén, a következő folyamatokat kell átgondolni, amelyek az e-mail kampány során előfordulhatnak, ugyanis sokszor gondolatban a tervezési fázis sorában, olyan egyszerűnek tűnik minden.

Mindenekelőtt meg kell határozni a célt. Vagyis azt, hogy mi a szándéka az e-mail kampánynak, ügyfélmegtartásra, vásárlásösztönzésre törekszik. Ha az e-mail kampány konkrét célja értékesítési akcióhoz köthető, ki kell tűzni bevételi célt és így kiszámolható a kampány költsége.

Ha megvan a kampány célja, akkor a mondani valón kell elgondolkodni, azaz a briefet kell összeállítani. Ebben kell meghatározni a levél mondanivalóját, azokat az érdekességeket, amelyekkel felkelthető az érdeklődés, valamint a reklámüzenet is.

Ha meghatároztuk a témát és a reklámüzenetet, meg kell határozni az e-mail kampány tervezése során a küldés gyakoriságát is, azaz milyen időközönként legyenek ki küldve az e-mailek. Leginkább a hetente kiküldött e-mailek a legeredményesebbek, de ez nem azt jelenti, hogy mindenki számára ez az ideális megoldás, mert lehet napi, havi, attól függően, hogy pl. egy oktató anyagot szeretne kiküldeni, amiben minden nap egy újabb leckét küldhet el;

A kiküldés során az sem mindegy melyik napon mennek ki a levelek, felmérések szerint erre a legideálisabb nap a szerda.

Amennyiben megvan a levél tartalma, mondanivalója, úgy az e-mail kampány egyik legfontosabb mozzanata következik, a kiküldés. A kiküldéshez rendelkezni kell olyan adatbázissal, címlistával, amelynek segítségével kiküldhetőek a kampány levelei.

Egy méretes címlista segítségével már könnyen lehet szegmentálni. A szegmentálás során figyelembe kell venni azt is, hogy a kampány B2B vagy B2C ügyfelek felé kommunikál. Ez ugyanis meghatározza a hírlevelek formátumát is, azaz, hogy TEXT, HTML, vagy Multipart formátumú lesz-e.

A kiküldés előtt érdemes még tesztelni, mérni a kampányt. Fontos, hogy minden kampány le legyen tesztelve kiküldés előtt, mert ebből tudható, hogy minden rendben van-e, működnek-e a linkek, a képek hogyan jelennek meg a különböző levelezőkben, a szöveg nyelvtanilag és tartalmilag helyes-e, stb.

A kampány utolsó fázisa a kampány utóértékelése, azaz a kiküldés után újabb méréseket kell végezni, ugyanis ekkor kezdenek beérkezni azok a válaszreakciók, amelyekből leszűrhetők a hírlevelek hatékonysága, pl.: hány levél ért célba, mennyit nyitottak ki ebből, hányszor kattintottak a linkekre, stb.