direkt marketing

A direkt marketing lényege, hogy a hirdető a közvetítő médiumok (például tévé, sajtó, rádió) segítsége nélkül, közvetlenül juttatja el üzenetét a fogyasztóhoz, így növelve vállalkozása, márkája, terméke ismeretségét. Célja a közvetlen válasz (például vásárlás, regisztráció, árajánlatkérés, megrendelési űrlap, stb…) kiváltása. A direktmarketing-kampányok egyik legfontosabb előnye, hogy az üzenet személyre szabható, az eredmények könnyen nyomon követhetők, így jól mérhetővé válik a hatékonyság. A jó személyre szabhatóságnak és mérhetőségnek köszönhetően költségek pedig jól csökkenthetőek.

A direkt marketing leginkább a kereskedelmi, termelő vállalkozások számára hatékony megoldás.

A következő marketing eszközök alkalmazhatók a direkt marketing kampányok során: hírlevél, szórólap, SMS, telemarketing, TV, rádióműsor, stb…

A legtöbbször alkalmazott direkt marketing eszköz a hírlevél.

További hasznos információk a direkt marketingről:
Jogszabályi rendelkezések a direkt marketingről: 2008. évi XLVIII. törvény a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0800048.TV

Hasznos információk a Direkt és Interaktív Marketing szövetségtől: http://www.dimsz.hu/