adatbázis marketing

A hírlevél küldés alapja az adatbázis, ami nem más, mint maga az adatbázis marketing, hiszen itt arról van szó, hogy létre kell hozni, vagy vásárolni kell egy adatbázist, amelyet marketing célokra használnak fel.

Adatbázis marketing segítségével jobban megismerhetőek a vásárlók. Hiszen az adatbázisok a vásárlók adatait tartalmazza, de nem csak a nevüket, az e-mail címüket, telefonszámukat tartalmazza, mert ez így csak egy szimpla vevői címlista.

Az igazi adatbázis ezeken az adatokon kívül továbbá tartalmazza a regisztráláskor megadott adatokat, a cookie-kat, amennyiben korábban már vásárolt, a vásárlási adatokat, telefonon feltett kérdések válaszait is tartalmazhatja.

Amennyiben az ügyfélkör leginkább az üzleti szférából (B2B) áll, akkor egy B2B adatbázist kell készíteni. Ez az adabtbázis lehetlőeg az üzleti vásárlók, beszállítók adatait, korábbi vásárlásaikat, a vásárolt mennyiséget, a vételárakat és a nyereség adatait, de a cég külső azonosítóit is, – adószám, cégjegyzékszám- tartalmazza.

Nagyon fontos, hogy az adatbázisok, duplikációtól mentesek legyenek, azaz egy ügyfélről ne legyen benne kétszer ugyanaz az adat, lehetőleg aktív ügyfeleket tartalmazzon, lehetőleg pontos és naprakész legyen, ennek érdekében folyamatosan karban kell tartani, frissíteni az adatbázist.