adatbázis építés

Ahhoz, hogy e-mail marketinget alkalmazhasson egy vállalkozás, és azon belül online hírleveleket tudjon küldeni, szükség van egy adatbázisra, melyben azok az adatok találhatók, melyek a már meglévő ügyfelek és a leendő ügyfelek elérhetőségeit, érdeklődési köreit, néhány személyes adatát tartalmazza.

Adatbázis természetesen vásárolható is, hiszen több olyan ügynökség, szolgáltató van, aki kínál ilyen ‘személyre szabott’adatbázisokat. Azonban ezeknek a vásárolt adatbázisoknak meg van az a veszélye, hogy mégsem személyre szabott, vagy az ügyfelek adatai kevésbé sem olyan aktívak, mint ahogy azt ígérték.

Ezzel szemben egy saját, épített adatbázis sokkal biztonságosabb, azért persze kicsivel több időt igényel, mint egy vásárolt adatbázis.

Adatbázis építésénél a cél mindig ugyanaz: a honlapra látogatók adatait, e-mail címét begyűjteni, és a későbbiekben e-mail marketing kampányokhoz felhasználni, vagy csak egyszerűen azért, hogy fel lehessen mérni, hogy kik látogatják a weboldalakat, mi érdekli őket, milyen tartalmat érdemes a számukra gyártani.

Ahhoz azonban, hogy bárkit is regisztrációra, vagy feliratkozásra lehessen bírni, ezáltal adataihoz hozzájutni, a következő szempontokat érdemes figyelembe venni adatbázis építéskor:

A weboldalakon lehetőleg a legtöbb aloldalon legyen feltüntetve a hírlevélre való feliratkozás lehetősége. A feliratkozás során az űrlap a következő mezőket tartalmazza: név, e-mail cím, feliratkozás, leiratkozás, amennyiben további adatok megadására van szükség, azt mindenképpen jelölni kell, hogy nem kötelező megadni;

Adatbázist már nem csak a weboldalak segítségével építhetőek, hanem az egyre nagyobb teret hódító közösségi oldalakon, microsite-okon, promóciós landing oldalakon is.Ezeket a éehetőségeket is érdemes kihasználni;

A látogatók szeretik a ‘csalikat’, vagyis ha a feliratkozásért cserébe valami számukra hasznosat kaphatnak, pl. ingyenesen letölthető tudásanyag, kedvezményre jogosító kupon, stb.

Amennyiben már elegendő méretű adatbázis áll rendelkezésre, törekedni kell annak karban tartására, frissítésére, hogy az adatokat napi szinten frissen lehessen tartani.